Burger King @ Let’s Deal

Det är nog ganska allmänt känt att företag som samarbetar med Let’s Deal, Groupon och liknande sajter gärna höjer priserna för att kunna ge högre rabatter som 50% eller 75%. Men här är en kampanj på Let’s Deal i samarbete med Burger King som fuskar lite med klockan som räknar ner till den timmen då kampanjen är slut.

burger-king-lets-deal

De senaste dagarna har jag blivit förföljd av en annons på Facebook som gjorde reklam för den här kampanjen, första gången jag klickade på annonsen så var det bara ca. 12 timmar kvar på kampanjen. Två dagar senare var annonsen kvar på Facebook, jag klickade och såg att det var nu hela två dagar kvar. Skrattade lite och stängde Chrome-fönstret. Idag ser jag annonsen igen, klickade och ser att den här gången är det nästan tre dagar kvar.

Jag älskar att äta på Burger King, och ska nog försöka utnyttja rabatten (det är en ganska bra rabatt) de närmaste dagarna precis som 1000 andra har redan gjort. Så jag klagar inte, ville bara visa ett exempel på hur företag gör allt för att få till en bra “Call to action” så att besökarna bestämmer sig för köpet så fort som möjligt (även om det är, eller på gränsen till vilseledande marknadsföring då den här kampanjen på Let’s Deal förnyades tre gånger under en kort tid).